Đăng Nhập      Đăng ký Quên mật khẩu
Chương Trình Anh Văn 10
Câu Hỏi Thường Gặp
Cài Đặt Phần Mềm Hỗ Trợ
Giới Thiệu Gói Bài Học
Hướng Dẫn Học Viên
Thông Tin Người Dùng
Họ tên: Khách viếng thăm
Nickname: guest
Trường: N/A
Quận (huyện): N/A
Tỉnh (Thành phố): N/A
Ngày tham gia: 3/28/2017 9:18:03 AM
Dịch Vụ Hỗ Trợ
Thông Tin về Cadasa
Giới thiệu Chương trình Anh Văn lớp 10
Bạn cần đăng nhập hệ thống để học hết bài học.
Lệ phí : 6.000 Đồng
Unit 9. UNDERSEA WORLD
D. Grammar & Pronunciation
Số phần: 6 phần
Số lần xem tối đa: 6 lần/phần
bai giang anh van lop 10
Đánh giá bài giảng:

Unit 9. UNDERSEA WORLD

Giáo viên:   Thạc sĩ  Nguyễn Thị Bạch Yến.

Giới thiệu:

D. Grammar & Pronunciation:

-  Ngữ âm:


+  Phân biệt sự khác nhau giữa các âm /iə/ và /eə/ và /uə/ + Làm bài tập áp dụng.

- Ngữ pháp:

+ Cách sử dụng mệnh đề “If” dạng 2 và các sử dụng “Should” khi cho lời khuyên.

+ Làm các bài tập áp dụng.


PRONUNCIATION

/ɪə /, /eə /, /ʊə /

Practise 1. Read these sentences.

1. Let’s have some beer, dear.

2. What a good idea! The atmosphere here is very clear.

3. Where are my shoes? They are nowhere here.

Practice 2.Circle the word that has the underlined part pronounced differently from the others.

1.A. gulf                       B. surface                     C. submarine                 D. current

2.A. ocean                    B. undersea                  C. beneath                    D. deep

3.A. poor                      B. tour                          C. actual                       D. group

Practice3. Circle the word that has the different stress from the others.

1.A. maintain                 B. marine                      C. challenge                  D. device         

2.A. investigate             B. information               C. submarine                 D. independent

3.A. organism               B. environment              C. temperature              D. satellite

II. GRAMMAR

SHOULD (modal verb):nên, phải, lẽra, hẳnlà

Uses:

responsibility, an obligation

Advice 

A logical result

In If-clause – type 0     

Exercise 1.For each situation in brackets write a sentence with shouldorshouldn’t + one of the phrases in the box below.

1. (Liz needs a change.) She     

2. (My salary is very low.) You  

3. (Jack always has difficulty getting up.) He     

Exercise 2.Read the situation and write sentences withI think/ I don’t think….should….

Peter and Judy are planning to get married. You think it’s a bad idea. (get married)

I don’t think      

2. You don’t like smoking, especially in restaurants. (be banned)

I think   

3. I have a very bad cold but I plan to go out this evening. You don’t think this is a very good idea.

You say to me: (go out)            

You are fed up with the boss. You think he has made too many mistakes. (resign)          

Conditional sentence _ If clause - Type 2: untrue

(contrary to fact) in the present/ future

Use

It is theoretically possible to fulfill a condition which is given in the if-clause.

I don’t teach this class. I don’t give tests.

He isn’t here right now. He can’t help us.

Exercise 3.Put the verbs into the correct form.

They would be rather offended if I …………………… to see them. (not/go)

If you exercised more, you …………………… better. (feel)

If I were offered the job, I think I …………………… it. (take)

I’m sure Amy will lend you the money, I’d be very surprised if she …………… (refuse)


Ý kiến và trao đổi về bài giảng
Mã xác nhận: